موارد مهم مد نظر اداره امور مالیاتی موقع رسیدگی به دفاتر چیست؟

638 بازدیدبیمه
0 دیدگاه

موارد مهم مد نظر اداره امور مالیاتی موقع رسیدگی به دفاتر چیست؟

موارد مهم مد نظر اداره امور مالیاتی موقع رسیدگی به دفاتر چیست؟

مدیر سایت وضعیت برای انتشار تغییر کرد 9 اسفند 1401
4

سلام وقت بخیر

فهرست برخی از مهم‌ترین پارامترهای کنترل حساب‌ها که مورد توجه سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد: ۱- کنترل سند حقوق و دستمزد ۲- کنترل لیست‌های بیمه با اسناد ثبت شده و پرداختی‌های بیمه ۳- کنترل سامانه حقوق اداره دارایی با لیست سیستم و بیمه ۴- کنترل استهلاک دارایی و اموال و ثبت‌های تعدیلی آنها ۵- کنترل گردش مواد در پایان سال ویژه واحدهای تولیدی ۶- کنترل مربوط به مالیات و ثبت هزینه اجاره ۷- کنترل محاسبات نیروهای تسویه شده و عیدی پایان سال ۸- کنترل زونکن مغایرت بانکی و صورت مغایرت‌ها ۹- کنترل دقیق ثبت‌های حسابداری مالیات بر ارزش افزوده ۱۰- کنترل حساب ذخیره مالیات ۱۱- کنترل حساب سایر ذخایر مانند آب و برق و گاز در پایان سال ۱۲- کنترل مانده حساب بدهکاران و بستانکاران و اخذ تاییدیه ۱۳- کنترل و تطبیق گزارش‌های مربوط به صورت معاملات فصلی ۱۴- کنترل وضعیت معافیت‌ها اگر با اشخاص حقیقی سروکار دارید ۱۵- کنترل ثبت‌های مربوط به جاری شرکاء در هنگام ورود و خروج وجه نقد ۱۶- کنترل حساب سود انباشته و یا زیان سنواتی

مدیر سایت وضعیت برای انتشار تغییر کرد 9 اسفند 1401
4
پاسخ خود را بنویسید