عارضه یابی مالی و مالیاتی (TIM) چیست؟

عارضه یابی مالی یا مالیاتی در واقع عملیات سازمانی برنامه ریزی شده میباشد که در جهت بهبود واحدهای حسابداری در شرکت های متوسط و بزرگ میباشد، تفاوت عارضه یابی با حسابرسی داخلی در این است که در یک قالب خاص و بدون محدودیت زمانی و امکاناتی انجام نمیشود.

در عارضه یابی فقط تهیه یک گزارش یا حسابرسی نیست بلکه تهیه گزارش در یک قالب بزرگ و کامل از تمام بخش و قسمت ها با جزئییات دقیق تر میباشد.

 

عارضه یابی مالی و مالیاتی

عارضه‌یابی مالی و مالیاتی به معنای ارزیابی و بررسی نقاط قوت و ضعف در سیستم‌های مالی و مالیاتی یک کشور یا سازمان است. این فرآیند به منظور بهبود عملکرد مالی و بهینه‌سازی سیاست‌های مالی و مالیاتی انجام می‌شود.

در فرآیند عارضه‌یابی مالی و مالیاتی، متخصصان اقتصادی و مالی مسائلی همچون کارایی سیستم‌های مالیاتی، تأثیرات تغییرات مالیاتی بر اقتصاد، انصاف و عدالت مالیاتی، نحوه مدیریت بدهی عمومی، و ارزیابی سیاست‌های مالی و مالیاتی مورد بررسی قرار می‌دهند.

عواملی نظیر نرخ مالیاتی، روش‌های جمع‌آوری مالیات، اعفاءات مالیاتی، و همچنین توزیع درستی بار مالیاتی بین اقشار مختلف جامعه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. هدف نهایی این فرآیند بهینه‌سازی سیستم‌های مالی و مالیاتی است تا باعث افزایش درآمد عمومی، کاهش قاچاق اقتصادی، و تحقق اهداف اقتصادی کلان شود.

مالیات و عوارض چیست؟
growth icon 6 1

عارضه‌یابی مالی و مالیاتی دارای فواید متعددی است که بهبود اقتصاد و افزایش کارایی سیاست‌های مالی و مالیاتی را تضمین می‌کند. برخی از این فواید عبارتند از:

بهینه‌سازی درآمد عمومی: با ارزیابی و بهینه‌سازی سیستم‌های مالیاتی، درآمد عمومی افزایش می‌یابد، که می‌تواند برای تأمین نیازهای اجتماعی و اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش فساد مالیاتی: عارضه‌یابی مالی و مالیاتی می‌تواند کمک کند تا فساد مالیاتی و قاچاق اقتصادی کاهش یابد، زیرا سیاست‌های مؤثرتری برای جلوگیری از این پدیده‌ها اجرا می‌شود.

تعادل در توزیع بار مالیاتی: این فرآیند می‌تواند برای ایجاد عدالت در توزیع بار مالیاتی بین اقشار مختلف جامعه کمک کند و از نظر اقتصادی و اجتماعی عادلانه‌تر باشد.

افزایش اعتماد عمومی: سیاست‌های مالی و مالیاتی مؤثر و عادلانه، اعتماد مردم به دولت و سازمان‌های مالیاتی را افزایش می‌دهند.

تحقق اهداف اقتصادی: با بهینه‌سازی درآمد عمومی و کاهش فساد مالیاتی، اهداف اقتصادی کلان مانند رشد اقتصادی پایدار، اشتغال، و توسعه اقتصادی تسهیل می‌یابد.

22
۱- عارضه یابی عمومی: در این عارضه یابی ابتدا اقدام به آماده سازی سیستم عارضه یابی و بررسی کدینک انجام خواهد شد.

23
۲- عارضه یابی موجودی نقد: بررسی حساب بانکی، بانک های فعال،گردش مالی،پرداخت ها،واریزی،خرید و فروش،تنخواه،اسناد و ...

currency office cash marketing business money give icon 226226 1
۳- عارضه یابی حقوق و دستمزد: بررسی پرداخت حقوق و دستمزد،عیدی و سنوات،پرداخت مالیات کارکنان،ارسال لیست های حقوق و بیمه

asset money coins dollar bill hands icon 205723 1 400x400 1
۴- عارضه یابی درآمد: بررسی قراردادهای داخلی و خارجی،حواله فروش و خرید،واریزیها و پرداخت ها،درآمد ها از پروژه ها و فروش و ...

financial document calculator pen dollar coin money icon 205706 400x400 1
۵- عارضه یابی بهای تمام شده : بازدید از بخش ها مختلف شرکت و کارخانه،بازدید سیستم انبار و روند تهیه گزارشات انبارها

27
۶- عارضه یابی دارایی ها و اموال : بررسی دارایی ها،تهیه جدول استهلاک،بررسی اسناد هزینه ها و سرمایه ها،تجهیزات و دستگاه های شرکت

bank dollar money icon 205724 400x400 1
۷- عارضه یابی خزانه داری : بررسی اقلام راکد،ماهیت و وصل چک ها، معاملات فصلی و اظهارنامه ارزش افزوده، بیمه پروژه ها دریافت چک ها

30
۸- عارضه یابی پیش پرداخت ها : بررسی سند پیش پرداخت ها،فیشهای دریافتی،بررسی ثبت های حسابداری،پیش پرداخت مالیات

credit card bill receipt icon 205704 400x400 1
۹- عارضه یابی حسابها و اسناد پرداختنی : تسویه حقوق پرسنل،بیمه،مالیات،چک های پرداختی و وصول آنها، وام و اقساط، و ثبت سایر پرداختنی ها

financial document pen money coin dollar icon 205707 400x400 1
۱۰- عارضه یابی پیش دریافتها : مستهلک کردن پیش دریافتها و راکد پیش دریافتها، استهلاک پیش دریافتها،بررسی ارتباط قراردادها

33
۱۱- عارضه یابی بیمه ای : بررسی انواع بیمه نامه هاشخص ثالث ، مسئولیت مدنی ، آتش سوزی ، بررسی هزینه های درمانی

44
۱۲- عارضه یابی سرمایه : بررسی افزایش سرمایه، سود و زیان سهام،نحوه افزایش سرمایه،کنترل سود انباشته ابتدای دوره ،تغییرات سرمایه و سهامداران

56565644 600x600.png3

عارضه یابی مالی و مالیاتی از جمله خدماتی میاشد که در جهت رفع مشکلات نرم افزاری، حسابداری و مالیاتی شرکت های که امور حسابداری و مالیاتی آنها با مشکلات پیچیده ای مواجه شده است، شما با تماس با کارشناسان ما یا از طریق فرم مربوطه میتوانید اقدام به درخواست عارضه یابی نمایید.

درخواست عارضه یابی مالی و مالیاتی

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد